Thursday 8 May 2014

Atasi Anak Sembelit Dengan Mealshake

Sembelit adalah gangguan pencernaan yang turut dialami oleh kanak-kanak. Kanak-kanak akan kurang atau sukar membuang air besar.

Sembelit pada kanak-kanak juga disebabkan oleh pengambilan:
1) susu yang berlebihan
2) kurang pengambilan serat kerana kanak-kanak tidak suka makan sayur
3) kurang minum air putih
 Sembelit akan membuatkan kanak-kanak mengalami kesakitan ketika mengeluarkan nahis..memang sangat2 kesian kat anak saya.bila nak membuang je mesti pergi jauh2 sambil terkepit-kepit...peluh pun mula lah keluar dan muka merah padan menahan kesakitan...jika boleh masa itu, nak je tanggung kesakitannya...
 Sehinggalah saya mencuba MEALSHAKE shaklee...dan alhamdulillah selepas habis satu tong, sembelitnya semakin OK dan yang penting tiap2 hari memang membuang air besar dengan senangnya...tiada lagi tangisan bila nak membuang...syukur alhamdulillah...mealshake memang membantu bagi ank2 yang ada sembelit.
 
TIP MUDAH UNTUK MENGATASI SEMBELIT:
1) Makan makanan yang kaya dengan serat
2) Minum air putih dengan banyak.
3) Kurangkan makanan segera.
4) Penyediaan makanan dengan cara yang bersih.
5) Basuh tangan sebelum makan dan minum.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms/call/whatapps ke 017 3430922 atau email nik_azimah81@yahoo.com untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen