Friday 27 June 2014

Kelebihan Omega Guard untuk Kanak-Kanak

Ramai ibu bapa diluar sana yang mencari suplemen untuk anak-anak lebih-lebih lagi jika anak-anak mengalami masalah kesihatan. Saya sendiri juga begitu, jika anak tak sakit, sihat walafiat dan cukup nutrisinya..buat apa nak bagi makan vitamin lagi kannn. Tapi hakikatnya pada hari ini.. anak-anak mudah terdedah dengan masalah kesihatan. Ramai anak-anak yang ditinggalkan di nursery, bercampur gaul dengan mereka-mereka yang tidak sihat menyebabkan penyakit mudah berjangkit. Selain tu, persekitaran serta cuaca juga kadang-kadang menjadi punca anak-anak mudah terdedah kepada penyakit.

Sebagai ibu bapa, tentunya kita tidak akan sampai hati melihat anak-anak sakit. Saya sendiri tidak sanggup walhal demam + batuk sekalipon. Melihat mereka tidak selesa, meruntun hati rasanya. Selain mendapat rawatan diklinik atau hospital, ibu bapa boleh juga mencuba suplemen. Salah satunya adalah omega yang insyaAllah dapat membantu meningkatkan tahap kesihatan anak-anak.
 
 
Omega Guard ialah Minyak Ikan Terbaik yang mengandungi omega 3 semulajadi termasuklah DHA dan EPA. Minyak ikan ini sebenarnya boleh diamalkan oleh ibu sewaktu hamil lagi bagi  membantu perkembangan otak bayi dari dalam kandungan lagi. Khasiat ini juga dapat diteruskan melalui penyusuan susu ibu yang mana khasiatnya dapat disalurkan melalui susu ibu. Seawal usia setahun pula kanak-kanak sudah boleh mula mengambil minyak ikan ini tetapi dengan dos yg telah ditetapkan

Antara khasiat Omega Guard untuk kanak-kanak:
  • Membantu dalam perkembangan otak kanak-kanak. Kajian menunjukkan kanak-kanak yang mula mengambil omega 3 lebih awal ternyata otaknya lebih cergas.
  • Dapat merawat penyakit eczema dari dalam, biasanya ibu-ibu mengambil alternatif untuk menyapu ubat luaran sahaja tapi beberapa lama kemudian akan muncul kembali tetapi dengan pengambilan omega 3 dapat mengelakkan masalah eczema timbul kembali
  • Meningkatkan sistem imunisasi kanak-kanak dan dapat merawat demam selsema dan batuk kerana Omega 3 ini bersifat panas jadi bila dimakan automatik memberi kesan panas dalam badan
  • Omega 3 ini mempunyai sifat anti radang dan anti inflamasi jadi ianya amat berkesan utk mengurangkan serangan asma pada kanak-kanak dan mengurangkan penggunaan inhaler.
  • Dengan pengambilan Omega 3 juga didapati kanak-kanak lebih cergas dan aktif serta lebih fokus semasa belajar
Alhamdulillah, omega guard banyak membantu kesihatan anak-anak. Nilai kesihatan tidak terbanding dengan wang ringgit.. jika ibu-ibu berminat nak dapatkan omega untuk kesihatan anak-anak, boleh hubungi saya..

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda:-
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

1 comment:

  1. Omega Guard sememangnya terbaik

    Jom Jelajah : http://annahealthnbeutyhouse.blogspot.com/2014/11/kesan-omega-guard-kepada-ibu-hamil.html

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen