Saturday 21 June 2014

Vitamin Penyusuan SHAKLEE

Pengambilan suplemen untuk penyusuan bukan sahaja untuk ibu malah untuk anak juga.Tentunya itu sebab ibu memilih untuk menyusukan anak sendiri.

 
FAEDAH yang anda bakal perolehi dengan SET 3M:
mempercepatkan penghasilan susu ibu
meningkatkan penghasilan susu ibu
badan terasa lebih sihat dan bertenaga
tidak mudah letih dan cergas sepanjang hari
susu pekat (hind milk) mudah terhasil, jadi bayi akan mudah kenyang & kurang meragam
menganjalkan payudara dan mencantikkan kulit ibu
mangatasi masalah keputihan dan 'kering ketika bersama' kerana alfalfa bertindak seperti kacip fatimah
mengatasi masalah sembelit
membantu mengurangkan stress
membantu meningkatkan sistem imun tubuh ibu dan anak

Apa Yang ada dalam SET 3M??

#Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi :
Sangat perlu demi memastikan tubuh menerima semua zat dan vitamin yang penting dan perlu dalam menjami kesejahteraan secara am.

# B complex :
Lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.

#Vitamin C :
Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.

#Alfalfa :
Raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSUIBU.

** Keempat-empat suplemen di atas terdapat dalam set penyusuan asas yang kami cadangkan. Namun, untuk hasil lebih optimum, anda boleh memilih untuk menambah Ostematrix dan/atau ESP (Energizing Soy Protein)

#OsteMatrix (kalsium shaklee):
Dalam susu ibu, antara kompisis vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu. Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

Selain itu, kelebihan Kalsium Shaklee ialah:
- Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal.
- Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf.
- Menolong mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah eradang dan kemurungan.

#Energizing Soy Protien (Shaklee ESP):
Komposisi vitamin utama dalam susu ibu ialah protien. Protien adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Rakan Shaklee Anda :-
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805)
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com
♥ FB Page: Peminatvitamin
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen