Monday 25 August 2014

Atasi Masalah Pigmentasi dengan Shaklee

Ramai antara kita yang sangat risau tentang pigmentasi kulit, apa tidaknya ia seolah-olah mencomotkan wajah kita... Sebelum ini saya hanya menjaga kulit muka secara luaran. Selepas saya mengenali Shaklee barulah saya sedar kepentingan menjaga kulit dari dalaman...

Berbalik kepada masalah Pigmentasi, Ianya disebabkan oleh melanin dan ia sebenarnya dihasilkan oleh melanosit dan melanosomes. Apabila enzim dalam sel-sel melanosome (dikenali sebagai Tyrosinase) diransangkan, ia akan dilepaskan dan menjadi melanin. Melanin ini dilepaskan ke dalam kulit (epidermis). Pembaharuan sel Asli dan sinar ultraviolet menyebabkan sel-sel epidermis membentuk di permukaan kulit. Apabila kita semakin tua, hiper-pigmentasi boleh berlaku, dimana tompok2 pigmen atau freckles terbentuk pada kulit muka.

Sebenarnya Melanin pigmen memberikan perlindungan kulit kita terhadap sinaran lampau ungu. Pengeluaran melanin boleh meningkatkan atau bergurang dan boleh mewujudkan perubahan warna kulit. Pengeluaran melanin yang berlebihan atau dikenali sebagai hyperpigmentation (bintik-bintik hitam), adalah berkaitan dengan pendedahan cahaya matahari, parut jerawat, perubahan hormon, kekurangan pemakanan atau ubat-ubatan preskripsi.

Selain dari mengurangkan pendedahan pada cahaya matahari baik dengan menggunakan produk2 kecantikan, penggunaan vitamin juga memberikan Bonus dalam mengurangkan masalah pigmen melanin ini. Antara suplemen yang amat disyorkan ialah Shaklee Cologen Powder (SCP).
 
Antara kesan dan faedah mengambil Collagen Powder Shaklee adalah sperti berikut:-

1. Anti Penuaan - Mengecilkan liang-liang pori, kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan.

2. Menghidratkan - Melembapkan kulit bagi mengurangi rasa kering dan mengelupas pada muka.

3. Mengembalikan Keanjalan Kulit - Meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kelembutan.

4. Melicinkan - Meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.

5. Menyubur - Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar.

6. Mencerah - Mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit.

7. Menegang - Membantu menegang dan menganjalkan payudara.


berkesan untuk pigmentasi
 
Bukan itu sahaja, Collagen Powder Shaklee juga membantu menguatkan tulang, membantu mengurangkan rasa sakit sendi, membantu mengekalkan otot mata supaya anjal serta membantu meningkatkan fungsi otak.

Atasi dan kurangi pigmentasi di wajah dengan Cologen Powder! 

** These statements have not been evaluatedby the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen