Wednesday 20 August 2014

B Compleks Membantu Menangani Masalah Stress


Vitamin B membantu badan menangani tekanan dalam pelbagai cara. Pertama sekali, vitamin B, terutama B-12 membantu meningkatkan fungsi sistem saraf kita. Apabila saraf kita sihat kita lebih mampu untuk mengendalikan tindak balas tekanan ke atas badan kita. Dan kita secara semulajadi akan mempunyai lebih banyak tenaga dan menjadi lebih produktif dan positif.

Orang yang letih tidak dapat menangani tekanan dan juga kerana ia meletakkan beban tambahan pada badan. B-vitamin meningkatkan tahap tenaga dan mengurangkan tekanan apabila mereka diambil setiap hari. Vitamin membantu adrenalin menangani badan kita (hormon tekanan) dengan cara yang lebih cekap. 

B-vitamin menyokong fungsi neurotransmitter dalam otak yang membantu untuk menghasilkan “feel good” hormon seperti serotonin. Inilah sebabnya mengapa B-vitamin membantu kita untuk mempunyai pandangan yang lebih positif dan tenang terhadap kehidupan.
 
Jadi untuk mengawal stress kita perlukan vitamin B Complex. Di Shaklee pun kami ada B Complex yang sungguh lengkap dengan keluarga Vitamin B nye. Jom kita berkenalan dengan mereka. Mereka adalah – Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3 (niacin), Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B9 (asid folic), Vitamin B12. Kesemua jenis vitamin B ni diperlukan oleh badan kita dan Shaklee sediakan segalanya... 

 
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen