Friday 16 March 2018

Vitamin Untuk Batuk Kering

Assalamualaikum

Pernah tak korang batuk dalam masa yang lama? Dan bila jumpa doktor korang disahkan ada simptom batuk kering. Kekadang ni, kita ambil remeh pasal batuk, Ala nanti baik la tu. Sedangkan dah berminggu- minggu batuk tapi masih lagi tak berjumpa doktor untuk pemeriksaan.

Batuk kering disebabkan oleh jangkitan kuman ‘tubercle bacilli’ yang disebarkan oleh titisan udara apabila pesakit yang mempunyai kuman aktif batuk. Paru-paru adalah organ utama yang selalu dijangkiti. Ia juga boleh melibatkan otak, tulang, kelenjar limfa, buah pinggang dan kulit. Bahaya Batuk Kering Berpanjangan lebih 2 Minggu jika ianya adalah tibi. Tibi boleh membawa maut jika tidak dirawat dengan betul.


Sekiranya anda mempunyai tanda-tanda seperti diatas, anda perlu mendapatkan ujian kahak di klinik atau hospital serta melakukan ujian sinaran X (x-ray). Pengesahan penyakit dan rawatan batuk kering terdapat di mana-mana klinik kesihatan dan hospital kerajaan.

Cheq Nik ada cadangan vitamin Shaklee untuk batuk kering. Sebagai ikhtiar kan? 


shaklee untuk batuk kering

Antara vitamin yang disyorkan ialah:-

1. Garlic Complex
2. Omega Guard
3. Vivix
4. Nutriferon


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen