Saturday 10 March 2018

Set Vitamin untuk Para Jemaah Haji atau Umrah

Assalamualaikum

Alhamdulillah..ada para sahabat yang telah dijemput ke Tanah Suci mengerjakan Haji atau Umrah. Cheq Nik pun ada juga menyimpan hasrat tersebut dan mudah-mudahan ia dipermudahkan oleh Allah SWT. 

Hari ini Cheq Nik ada beberapa cadangan vitamin untuk para jemaah yang akan menjejakkan kaki ke Tanah Suci. Mungkin ada di kalangan pembaca ingin hadiahkan untuk mak, ayah, abang, kakak, datuk, nenek atau saudara terdekat untuk memudahkan urusan di sana nanti.

Antara cadangan vitamin ialah:


1. Vitamin C
Sangat penting untuk meningkatkan sistem imun badan kita dalam melawan penyakit. Maklum la, cuaca disana panas & berdebu. Mudah untuk terkena penyakit.  

2. Ostematrix
Vitamin tinggi kalsium dan magnesium ni sangat penting untuk jemaaah haji bagi membantu melegakan lenguh-lenguh kaki dan sakit- sakit badan. Tambahan pula, dapat memberikan tidur yang berkualiti agar jemaah haji rasa segar & bertenaga keesokan hari. 

3. Vitalea
Vitamin ni untuk lebih bertenaga walaupun tak cukup rehat dan elok untuk mereka yang ada masalah tekanan darah rendah.

4. B Complex
B Complex membantu menukarkan gula kepada glukosa dan sedikit sebanyak memberikan tenaga dan mengurangkan sakit sendi.

5. Nutriferon
Immune booster utk jemaah haji kekal sihat. Perubahan cuaca dan persekitaran yang berdebu sangat mudah untuk terkena demam, batuk dan selsema. Nutriferon berfungsi seperti "alarm" membunuh kuman dan meningkatkan sistem imun badan bagi melawan penyakit.

6,. Performance Drink
Bertujuan untuk mengelakkan dehidrasi dalam cuaca yang panas dan terik. PD jugak baik dalam memastikan jemaah haji sentiasa bertenaga

Semoga yang bakal menjejakkan kaki ke Tanah Suci diberikan kesihatan yang baik dan selamat pergi dan kembali dengan selamat dan sihat walafiat.

Untuk pembelian vitamin, boleh terus wasap ke www.wasap.my/60173430922/sethaji


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen