Monday 19 March 2018

Set Buasir yang Selamat untuk Diamalkan

Assalamulaikum

Korang pernah diserang buasir? Buasir yang berdarah lagi tu. Pasti ngeri nak membuang kan? Yelah tambah pula kalau buasir yang berdarah..

Buasir boleh terjadi kepada sesiapa sahaja tanpa mengira umur. Namun, buasir biasanya terjadi kepada orang dewasa berusia 30 tahun ke atas, dan juga wanita hamil.
Buasir biasanya disebabkan oleh:
  • Sembelit. Meneran berlebihan semasa membuang air besar.
  • Berat badan berlebihan.
  • Berdiri terlalu lama.
  • Mengangkat benda berat.
  • Bagi wanita hamil, pembesaran janin menyebabkan tekanan ke bahagian dubur dan juga perubahan hormon.
Kesemua di atas menyebabkan penambahan tekanan kepada salur darah vena di rektum dan dubur, yang seterusnya menyebabkan salur darah vena membesar dan membengkak menjadi buasir.
Di sini Cheq Nik ada cadangan vitamin di mana boleh mengurangkan sakit buasir dan seterusnya tidak lagi berulang kes diserang buasir. Kita ikhtiar dan yang memberi kesembuhan ialah Allah SWT.
set buasir shaklee

Fungsi Set Buasir Shaklee dalam membantu kurangkan buasir ialah:
(1) OsteMatrix : Magnesium dalam OsteMatrix bantu melancarkan sistem penghadaman, melembutkan najis, melawaskan pembuangan air besar, sekaligus mengatasi masalah buasir.
(2) OmegaGuard : Anti-keradangan. Membantu mengurangkan bengkak akibat tekanan otot dubur ke atas salur darah vena dan sekitarnya, sehingga menyebabkan pembuangan air besar amat perit. OmegaGuard membantu mengecutkan salur darah yang bengkak.
(3) Vitamin C 500mg : Membantu menyembuhkan luka dalaman dan di bahagian dubur dengan cepat. Pengambilan Vitamin C amat disarankan terutama buat pesakit buasir yang mendapati keluar darah ketika membuang air besar (najis berdarah).
Jika ada buasir jangan dibiarkan terlalu lama pendam masalah tersebut. Bimbang akan berlaku perkara yang lagi teruk daripada buasir.
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Nik Azimah Awg. Hamat (ID 894805) - Pengedar Shaklee Wangsa Maju, KL 
FB: Nik Azimah Awg.Hamat 
Pages: Peminatvitamin 
No Tel: 017-3430922 
Email: nik_azimah81@yahoo.com 
COD area: Wangsa Maju, Keramat, Setiawangsa, Sri Rampai, Dengkil & Putrajaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen