Wednesday 12 November 2014

Omega Guard : PENTING untuk Ibu Hamil

Assalamualaikum semua...harap sihat sejahtera semuanya. Sepertimana yang kita sedia maklum, bulan ini adalah promosi Omega Guard ye.. diulangi promosinya BELI 6 PERCUMA 1 @ BELI 2 BOTOL DAPAT 5% DISKAUN...entri hari ini berkisarkan kepentingan Omega Guard untuk ibu hamil ye..tumpukan perhatian terutama untuk ibu2 hamil..

omega elok untuk perkembangan janin

Khasiat Omega Guard semasa kehamilan:-
  • Sesuai utk mereka yg ada GDM ketika hamil kerana akan membantu menstabilkan gula dalam darah
  • Membantu mengawal tekanan darah
  • Mengawal dari kenaikan berat badan yg mendadak
  • Melembapkan kulit sebab ada sesetengah wanita yang mengalami kekeringan kulit sepanjang kehamilan
  • Mengurangkan allergik pada bayi, jika ada sejarah dalam keluarga atau anak terdahulu yg ada asma atau eczema boleh ambil omega sebagai langkah mengurangkannya
  • Mengurangkan risiko untuk kehamilan pramatang

Kelebihan Omega Guard Shaklee adalah seperti berikut:-  
  • Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yg dpt memekatkan asid lemak Omega3 paling tulen.  
  • Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan-bahan merbahaya yang terdapat dalam ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri dan sebagainya. Kebanyakan jenama lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesihatan seperti plumbun,merkuri dan lain-lain. (Info tambahan didapati daripada nutrionist Shaklee, katanya tak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul. Kalau ada pun hanya penyulingan 1x atau 2x sahaja. Kenapa? Sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal. Shaklee sahaja yg melalui penyulingan 3x sbb nak berikan yg terbaik utk pembeli2nya)
  • Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana di hati lah terdapat kandungan toksik yang tinggi 
  • Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis2 ikan dan tahap merkurinya, ikan-kan yg digunakan oleh Shaklee adalah ikan yg tahap merkurinya terendah. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain..Ditambah dgn proses penyulingan 3x, Omega Guard memang terbaik.
  • Omega guard (minyak ikan) Shaklee lengkap dgn 7 jenis asid lemak omega 3 yg perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA.
  • Satu sajian Omega guard Shaklee (Recommended daily serving is 3 capsules) membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yg perlu ie EPA dan DHA.
 
Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak seperti:-

- Mencegah insomnia
- Mengurangkan tekanan emosi
- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
- Membantu memperbaiki masalah autism
- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
- Mengurangkan masalah schizophrenia
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Selepas baca entri ini, sudah pasti ibu2 mahukan yang terbaik untuk anak di dalam kandungan kan? Oleh sebab itu, amalkan pengambilan Omega Guard bermula dari sekarang ye..

omega untuk kesihatan

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

36 comments:

  1. Omega guard shaklee memang lain dari yang lain. Penyulingan 3 kali tu yang membezakannya dengan minyak ikan lain di pasaran... Senang cerita kita panggil dia ultra tulen... Khasiat pun banyak... Bukan hanya anak-anak yang boleh makan, ibu bapa pun boleh turt serta. Memang terbaik untuk semua...

    Nak tahu cara rendahkan darah tinggi??? Jom baca sini... Benarkah Seorang Ayah Yang Menghidap Darah Tinggi Mengambil Garlic Shaklee Menyebabkan Bacaan Darahnya Semakin Tinggi??

    ReplyDelete
  2. Ketika melakukan senaman (untuk yang nak tuunkan berat badan) pun digalakkan mengambil omega guard bagi mempercepatkan kadar pembakaran lemak ye. Pasti peluh bercerau.hehee..

    BAWANG PUTIH DALAM BOTOL COMEL

    ReplyDelete
  3. Memang ada perbezaan antara anak yang ambil omega dengan tidak... tahap kecerdasannya berbeza. Sebab tu orang-orang jepun bijak sebab makan ikan laut dalam yang kaya dengan Omega 3.

    Anak selalu sakit? Baca disini>> Rahsia Anak Jarang Sakit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika begitu, sediakan minyak ikan shaklee utk si manja anda

      Delete
  4. omega sangat bagus untuk ibu dan bayi di dalam kandungan..nanti klau ada rezeki mengandung lg mmg nak consume omega nie..

    Cara Atasi Penyakit Tonsil

    ReplyDelete
  5. Bila ibu mengandung amik omega, dpt sumbangkan khasiat omega 3 tu pada bayi dlm kndungan dan ibu.. So ibu nnt lpas bersalin tak dalah alami "putus urat" Bak kata org tua2.. Baik utk fungsi otak anak jugak.. Blh lahirkan generasi Cerdik pndai dengan omega.. Alhamdulillah..
    APA ITU SIRAP AJAIB??

    ReplyDelete
  6. Ibu hamil wajib ambil omega ni kerana baik untuk bayi dalam kandungan dan bagus untuk perkembangan otak bayi, omega kaya dengan EPA dan DHA.

    Jom kunjungi blog saya...http://sicomelayatulhusna.blogspot.com SET KURUS SIHAT SELAMAT DAN SEMULAJADI

    ReplyDelete
  7. Nak lahirkan anak2 yang cerdik dan tajam akal fikirannya,amalkan omega dr awal pregnancy lagi. InsyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibu bapa mestilah nak yang terbaik untuk anaknya...mesti amalkan omega

      Delete
  8. Saya pun ambil omega guard ketika hamil. Anak2 mmg bijak & cergas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...satu bonus utk awk sbab mengambil omega ketika hamil

      Delete
  9. Alhamdulillah omega memamg terbaik! Saya juga amalkan semasa hamil dan smpai sekarng utk slim melim..cewahhh

    Jemput baca: RAWATAN ASLI PUTIHKAN KETIAK YANG BERKARAT DENGAN BERKESAN

    ReplyDelete
  10. Omega Guard Shaklee sesuai untuk semua.. Berkesan, selamat dan halal.. Diyakini dan diiktiraf.

    ReplyDelete
  11. Jom mulakan hari kita dgn omega gaurd..
    bermula dari awal kandungan sehingga warga boleh amalkan omega ni..

    ReplyDelete
  12. Omega guard. Bukan sahaja bermanfaat untuk yang nak slim. Malah bantu jaga kolestrol, elak serangan jantung, cegah athma dan bermacam lagi :) kini satu keluarga saya dah amalkan omega guard

    ReplyDelete
  13. Ketika hamil kita perlu mengambil makanan yang berkhasiat untuk ibu dan anak dalam kandungan.OmegaGuard membantu perkembangan otak janin. Khasiat untuk ibu pula,bantu kawal berat,meningkatkan daya ingatan, meningkatkan kesihatan.. Memang tak rugi lah beli OmegaGuard



    kawal paras gula dalam darah pesakit kencing manis

    ReplyDelete
  14. Terlepas khasiat omegaGuard ketika hamil dulu... Sekarang tidak lagi..

    mrskeciksangat.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Omega -3 sememangnya penting untuk ibu dan bayi dalam kandungan , tetapi perlu diingatkan pemilihan produk omega 3 yang bebas pencemaran seperti plumbum dan merkuri adalah penting untuk memastikan sel otak janin tidak rosak :D

    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    ReplyDelete
  16. omega guard memang bagus untuk ibu mengandung terutama pada kandungan trimester 1 kerana ketika ini otak janin sedang berkembang dengan pesat.. ibu-ibu yang nak anak bijak, sihat, cerdas ambillah omega guard..

    BAGAIMANA MAHU KURUS DAN DIET DENGAN JAYANYA

    ReplyDelete
  17. Sedihnya tak kenal omega guard masa mengandung. Sekarang ni tengah tunggu masa untuk deliver. Harap masa berpantang nanti nak ambil omega. Untuk breastfeeding baby.

    ReplyDelete
  18. omega mmg terbaekk...ibu2 hamil...ibu menyusu...ibu2 yg nak slim tu.meh grab omega bln nie...

    Tips jimat duit berbelanja di pasar raya

    ReplyDelete
  19. ibu hamil memang sangat perlu amik omega ni, sbb dulu masa Mak Jemah mengandung anak pertama lagi doktor dah suruh amik omega 3

    ReplyDelete
  20. Semasa kak kiah hamil dulu doktor mencadangka omega katanya tidak mahu bayi bijak ke nanti? hehehe..so rugi sangat ibu hamil tidak ambil omega, yang bijak nanti anak kita juga kan :)

    http://cahayaummurizqi.blogspot.com/2014/11/apakah-itu-omega-3-khasiat-serta.html

    ReplyDelete
  21. Yes,anggap hampir wajib utk ambil omega-3. Alang-alang nak bersuplemen, dptkan yg the best iaitu omegaguard. Omegaguard selamat utk ibu hamil kerana bukan drpd hati ikan kod. Hati ikan kod tinggi vitamin a,menjadikannya bahaya utk janin, tetapi tidak utk minyak ikan dlm omegaguard

    ReplyDelete
  22. Omega Guard memang sangat bagus untuk ibu hamil dan ibu-ibu menyusu. Bila anak dah setahun ke atas pula boleh bagi direct kepada mereka. Anak bukan setakat bijak, InsyaAllah kesihatan mereka pun bertambah baik.
    Makanan Penyebab Batuk dan Selsema Anak

    ReplyDelete
  23. Omega Guard memang bagus untuk ibu hamil, sesuai diambil bermula dari awal kandungan lagi untu pembentukan sel otak bayi

    ReplyDelete
  24. Selalu berkongsi dengan rakan-rakan yang hamil untuk mengambil omega ni. Kesihatan dan perkembangan minda anak-anak perlu dititikberatkan seawal dari dalam kandungan lagi

    ReplyDelete
  25. Omega Shaklee mempunyai 85% minyak ikan terbaik yang melalui 3 peringkat penyulingan. Tahukah anda bahawa setiap dari kita yang tidak mempunyai sebarang penyakit memelukan sebanyak 500mg minyak ikan sehari untuk membantu kita mendapatkan kesihatan yang sempurna. Pada ibu-ibu hamil, anda amat digalakkan mengambil Omega setiap hari.

    Jom tambah ilmu dengan blog di Aju@VitaSyopz Minyak Ikan terbaik untuk kesihatan

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen