Friday 31 October 2014

Vitamin C Terbaik : Sustained Release Vitamin C Plus

Vitamin C adalah vitamin yang famous dan mendapat permintaan tinggi di kalangan customer...ini kerana pengamal yang memakan vitamin C secara konsisten akan berpuas hati dengan hasilnya. Sepertimana yang kita tahu, tubuh kita sering kehilangan vitamin c semasa melakukan aktiviti seharian. Vit C SR Shaklee dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dlm menyalurkan vitamin c secara berterusan. Vita C Plus 500mg yg semulajadi membantu menyediakan vit c yg diperlukan  tubuh. Ia juga membantu dlm menyokong TULANG, GIGI, dan GUSI yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan. 
Selain itu, Vit C atau Askorbik amat berguna pada kesihatan manusia. semua orang tahu bahawa Vit C boleh membuatkan kulit menjadi cantik dan licin. Antara kebaikannya ialah seperti berikut:
  • Membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yg menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yg terlibat dlm pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan KOLAGEN ni berasal dr Yunani yg berkamsud LEKAT atau bersifat PELEKAT. Sebab itu lah si pengamal akan mendapati kulit mereka lebih licin, tegang dan cantik, malah luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan (lekat) tisu badan yang kuat.
  • Vit C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisme kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang mengidap darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan STROK dan JANTUNG TERSUMBAT.
  • DETOKSIFIKASI. Vitamin C berupaya mencantum bahan logam berat spt plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan drp badan dgn lebih mudah. Mereka yg MEROKOK patut menjadikan Vit C sbg kawan baik  coz ia dpt membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda drp mengalami kerosakan yg teruk.
  • Vitamin C juga berperanan dlm pengeluaran hormone anti-stress dan interferon (hormone fungsi imun). Mengikut Dr Bruce Miller, the more you stress, the more you need vitamin C..oooohhh my..!!! Kita tahu bhwa stress boleh memusnahkan vitamin c dan oleh kerana kekurangan vitamin C, sistem keimunan kita lemah dan mudah diserang penyakit.
  • Penyakit Skurvi adalah akibat kekurangan vitamin C. Sesiapa yg mengalami pendarahan dlm badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut (goyang) dan luka lambat sembuh, pendarahan dlm otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C. Jelas sekali vit c adalah umpama gam yg melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dlm badan kita tidak mudah koyak atau terluka. Mereka yang sedang sakit adalah disarankan mengambil vitamin c pd dos yang lebih tinggi bagi mempercepat proses penyembuhan.
  • Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayuran 5x sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui AIR KENCING. Menurut Dr Bruce Miller, dos yg dicadangkan ialah 500mg sehari iaitu bersamaan 7 setengah biji oren...Mampu ke nk makan 7 biji oren tu??? 
Kebaikan Vitamin C pada Kulit

1. Perlindungan dari matahari
Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari. Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.
2. Penghasilan Kolagen
Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.
3. Penyembuhan Luka
Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.

4. Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma(masalah kulit).
Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.

5. Memperbaiki tekstur kulit.

Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin C memperbaiki rupa dan tekstur kulit.

Ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.

Banyaknya kebaikan Vitamin 500mg ni..patutla semua berebut untuk dapatkannya..setiap orang mesti ada vitamin C ini...

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

1 comment:

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen