Monday 1 September 2014

Khasiat Vitamin E Shaklee

Assalamulaikum dan selamat berhujung minggu semua...
Mesti ramai di kalangan ibu bapa yang pulang ke kampung halaman disebabkan cuti agak panjang kan?

Entri kali ini nak ceritakan pasal khasiat Vitamin E di mana menjadi vitamin kegilaan para wanita yang mahu cantik dan  juga dikenali sebagai vitamin cinta di kalangan suami...hehe


Vitamin E ini diperbuat daripada minyak soya organic dan minyak biji gandum yang mana kaya dengan vitamin E. Ianya diekstrak oleh D-Alpha di mana ianya aktif secara fisiologi dan digabungkan pula dengan 8 jenis Vitamin E iaitu Alpha, Beta, Gama dan Delta.

Vitamin E mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap Vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot, Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

Kenapa apakah agak-agaknya Vitamin e ni menjadi rebutan wanita di luar sana ye?Jom kita tinjau satu persatu khasiatnya.

1. Melindungi jantung
Di mana pengambilan harian 800IU Vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipidm meningkatkan koleterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet  darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik dan penyakit jantung.

2. Mempertingkatkan kemampuan reproduktif
Vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif di mana para lelaki yang mengambil vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma

3. Anti-penuaan
1 kapsul Vitamin E mampu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garid halus, parut, bintik hitam dan juga ianya mampu memulihkan tesktur kulit dan ton muka, dada dan otot paha.

4. Anti-Oksidan yang kuat
Pengambilan lebih dari 1,200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan system imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibar radikal bebas.

5. Kelestarian Tenaga
Membantu meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.

Untuk khasiat yang seterusnya, anda semua boleh mencubanya sendiri...

 These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Rakan Shaklee Anda
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805)
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com
♥ FB Page: Peminatvitamin
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

1 comment:

  1. info yg sangat berguna...vitamin E memang terbaik....!!!
    http://bit.ly/1CiBWvt

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen