Wednesday 24 September 2014

Kebaikan Ostematrix untuk Ibu Hamil

Adakah anda masih lagi mencari-cari apakah supplement atau vitamin yang sesuai semasa mengandung? Lain ibu lain ragamnya. Pelbagai cabaran harus ditempuhi dalam tempoh kehamilan. Ibu yang mengandung memerlukan supplement atau vitamin yang lengkap bernutrisi bukan sahaja untuk ibu mengandung malahan untuk tumbesaran yang sihat anak dalam kandungan.

Ada sesetengah ibu di awal kehamilan telah diserang cramp kaki yang rasanya 95% para ibu akan mengalaminya..cuma bergantung sekerap mana sebelum melahirkan anak..macam saya cramp kaki berlaku di trimester ketiga dan sakitnya hanya Tuhan aje yang tahu..sanggup kejutkan suami untuk tolong urutkan sebab tak tahan dengan tarikan magnetnya...

Kenapa ibu mengandung perlu mengandung perlu mengambil kalsium atau Ostematrix Shaklee?

Ini kerana ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg sehari. Ostematrix ini mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Kiranya 3 in 1 la..Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium. Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya..vitamin D pula untuk merangsang penyerapan kalsium. 

Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi. Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu. Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna. Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.

Sekiranya ibu mengandung kekurangan kalsium, ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri. Ini kerana apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya ibu mungkin terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis di usia tua.


Ibu-ibu yang ada pengalaman mengandung pastinya tidak terlepas dari gejala sakit pinggang kan? yang tak mengandung pun akan ada jugak gejala seprti ini Ia menunjukkan bahawa kita kekurangan kalsium..

So dengan adanya Ostematrix shaklee, pasti tiada lagi cramp, simpul biawak dan sakit pinggang semasa mengandung. Bertukarla kepada kalsium shaklee sekarang!

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Rakan Shaklee Anda 
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805) 
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922 
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com 
♥ FB Page: Peminatvitamin 
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen