Monday 8 September 2014

Vitamin untuk Kesuburan Suami

Masalah ketidaksuburan & kesukaran untuk hamil tidak semestinya berpunca dari pihak isteri semata-mata. Salah satu masalah yang sering dihadapi oleh suami ialah low sperm count atau masalah kekurangan sperma. Ia juga dikenali sebagai Oligospermia.  

Sperma yang sedikit bermaksud semasa ejakulasi kandungan sperma dalam air mani yang dipancutkan adalah sedikit berbanding jumlah yang normal, iaitu kurang daripada 15 juta sperma dalam satu milimeter air mani. Jika suami ada mengalami masalah bilangan sperma yang rendah, jangan risau. 

Ia tidak bermakna kamu tidak boleh mendapat anak. Peluang uols untuk mendapat anak masih ada. Cuma lebih rendah berbanding orang lain yang mempunyai bilangan sperma yang normal. Yang penting jangan putus asa berikhtiar!

Untuk mendapatkan sperma yang berkualiti:
 1. Berhenti merokok
2. Elakkan alkohol
3. Elakkan penyalahgunaan dadah 
4. Elakkan ubat yang boleh memberi kesan kepada kualiti sperma
5. Dapatkan berat badan unggul
6. Kurangkan stress
7. Elakkan pendedahan kepada X-Ray, racun serangga & bahan toksik lain


Bolehkah masalah ini dirawat?
Sekiranya telah disahkan mempunyai masalah kekurangan sperma, suami boleh merawat masalah ini dengan berusaha mengamalkan pemakanan vitamin kesuburan lelaki. Atasi masalah kekurangan sperma dengan vitamin kesuburan Shaklee seperti berikut:

Vitamin E
Berfungsi menyuburkan organ reproduksi. Untuk lelaki, ia berfungsi untuk meningkatkan kelelakian, memekatkan air mani & menghasilkan sperma berkualiti yang sihat, aktif & gagah.

Zinc Complex
Zinc berfungsi untuk menghasilkan sperma yang sihat & berkualiti supaya dapat hidup lebih lama di dalam uterus isteri.  Ia juga bagi menghasilkan sperma yang kuat & mampu berenang dengan laju dalam proses mencari ovum isteri.

Vivix
Membaiki DNA & sel dalam badan, khususnya organ peranakan supaya testis mampu menghasilkan sperma yang berkualiti. 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Rakan Shaklee Anda
Nik Azimah bt Awg.Hamat (SID : 894805)
♥ SMS/WhatsApp : 017-343 0922
♥ Emel : nik_azimah81@yahoo.com
♥ FB Page: Peminatvitamin
♥ FB : Nik Azimah Awg Hamat

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen